مراسم باشکوه روز ملی روستا در روستای خوئین

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ایجرود گفت: مسئولان شهرستانی و اهالی روستای خوئین شهرستان ایجرود که صاحب یکی از زبان‌های قدیمی ایران و بناهای تاریخی است به مناسبت هفته ملی روستا و عشایر جشنی را در باغات این روستای گردشگری و تاریخی برگزار کرد.  

به گزارش میراث آریا، محمود باقری روز شنبه۲۱ مهرماه ۱۴۰۳ گفت: مراسم باشکوه روز ملی روستا در روستای خوئین با حضور امام جمعه، نماینده مردم ایجرود در مجلس، سرپرست فرمانداری، بخشداران مرکزی و حلب، اعضای شورای اداری و شورای تامین، دهیاران و اعضای شوراهای شهر و روستا، گردشگران و اهالی شهر ایجرود و روستای خوئین برگزار شدکه از روستاییان و کشاورزان و متولیان این رویداد تقدیر شد.  

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان ایجرود اظهار کرد: برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی روستایی، اجرای بازی‌های بومی و محلی،میز کودک، پخت غذاهای سنتی و نان محلی و اجرای برنامه‌های مفرح فرهنگی و هنری از برنامه‌های این جشنواره است. بخش عرضه صنایع‌دستی و محصولات کشاورزی آن پررنگ‌تر از هر بخش دیگر آن بود و هنرمندان روستایی محصولات خود را در این جشن عرضه کردند.  

او افزود: معرفی بناهای تاریخی روستا و اجرای برنامه‌های فرهنگی و تفریحی از دیگر بخش‌های جشن است.  

باقری گفت: هدف از برگزاری این جشنواره را معرفی ظرفیت‌های بالای تاریخی و گردشگری روستای خوئین، رونق گردشگری، رونق تولید و ایجاد اشتغال، افزایش شادابی و نشاط مردم عنوان کرد.  

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان ایجرود یادآور شد: هرچند گردشگران می‌توانند از هم اکنون از جاذبه‌های این روستا بازدید کنند اما ایجاد اقامتگاه‌های بوم‌گردی یکی از اولویت‌ها برای تحقق این برنامه و تسهیل حضور گردشگران است به جد پیگیر آن هستیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1403072201637
دبیر مریم قربانی‌نیا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha